top of page

Κατάστημα κοσμημάτων στην οδό Ερμού

Έργο: Αρχικτεκτονική μελέτη και επίβλεψη κατασκευής
Τοποθεσία: Οδός Ερμού, Αθήνα
Εμβαδόν: 45.00 μ2
Έτος: 2023

Αρχιτεκτονική μελέτη: Maria Ghiata Architects & Κική Κελεσίδου
Μελέτη Φωτισμού: Κική Κελεσίδου

Κατασκευή: Τεχνική Εταιρεία Bilda
Φωτογραφίες: Θωμάς Γερασόπουλος

Το κατάστημα κοσμημάτων βρίσκεται στον πιο πολυσύχναστο εμπορικό δρόμο της Αθήνας, την οδό Ερμού. Αποτελεί τμήμα του ισογείου ενός νεοκλασσικού κτιρίου έτους 1842, του οποίου η όψη είχε προσφάτως ανακαινιστεί.


Το κατάστημα έχει ένα έντονα μακρόστενο σχήμα , διαστάσεων περίπου 3,50 Χ 13,00 μέτρα και διαθέτει μία στενή και ψιλόλιγνη βιτρίνα. 
Οι βασικές ιδέες που τέθηκαν από τους πελάτες ήταν η ενοποίηση και συνέχεια των υλικών στον χώρο, η απόλυτη κυριαρχία του λευκού χρώματος και ο επαρκής και στοχευμένος φωτισμός του καταστήματος και των προϊόντων. Και όλα αυτά σε ένα εξαιρετικά περιορισμένο χρονοδιάγραμμα. 


Η αρχιτεκτονική ιδέα ακολούθησε την λογική της καθαρότητας του χώρου, σχεδιάζοντας δύο γραμμικούς πάγκους προθηκών κατά μήκος και εκατέρωθεν αυτού, αφήνοντας ελεύθερο έναν κεντρικό διάδρομο για τους επισκέπτες/ πελάτες. Στο βάθος του καταστήματος τοποθετήθηκε το ταμείο ως συνέχεια και η υπάρχουσα μεταλλική κλίμακα που οδηγεί στον πάνω βοηθητικό χώρο κρύφθηκε επιμελώς.

 
Μία σημαντική πτυχή της αρχιτεκτονικής σύνθεσης ήταν ο φωτισμός του χώρου, της βιτρίνας και των προϊόντων. Σε όλο το μήκος των γραμμικών ελεύθερων πάγκων τοποθετήθηκε κρυφός φωτισμός, δίνοντας έμφαση στην συνέχεια του υλικού δαπέδου και τοίχου. Η ανάδειξη των κοσμημάτων στις προθήκες έγινε με ψυχρό επαγγελματικό φωτισμό, ενώ ο γενικός φωτισμός του χώρου δημιουργήθηκε έμμεσα, από wall washers.


Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε σε όλες τις επιφάνειες ήταν λευκή πατητή τσιμεντοκονία με σχετικά γυαλιστερή υφή. Τα σημεία επαφής τοίχων με δάπεδο και τοίχων με οροφή «μαλάκωσαν» με ελαφρές καμπυλώσεις του υλικού και η όλη αίσθηση του χώρου προήλθε από την απόλυτη συνέχεια του λευκού. Έτσι ο επισκέπτης συγκεντρώνεται αποκλειστικά στις προθήκες των προϊόντων. Τέλος οι καθρέπτες τοποθετήθηκαν σε καίρια σημεία του χώρου και φωτίστηκαν κρυφά, δίνοντας τους μία τρισδιάστατη αίσθηση.

bottom of page